חרוזי אור - המגזין

איך תבחרו את התליון הנכון לתכשיט שלכם 

בחירת התליון יכולה להיות מסובכת, כי מגוון התליונים הוא רחב מאוד ויש בשפע. אז הכנו לכם הסבר קצר על תליונים שיעשה לכם גם סדר בתהליך הבחירה.

למה צריך תליונים?

בהרבה מהצמידים והשרשראות ניתן לראות שמעטר אותם תליון. את התליון מצרפים לתכשיט או לסיכה והוא נתלה על הבגד או כתוספת לתכשיט. במאמר הזה נעסוק קצת בתליונים בתחום התכשיטנות, התליונים הם דומיננטיים ולפעמים ניתן לראות בחלק מן היצירות כי התליון הוא החלק הכי חשוב בעבודה.

הסיפור שמאחורי התליונים של היום
התליון עשוי מצורות שונות ומחומרים שונים וזה לא סתם, התליון מביע מסר. כבר בחפירות ארכאולוגיות מצאו תכשיטים שונים שעוטרו בתליונים ואחד הפרמטרים לדעת על התקופה, נעשה בעזרת התליון על מנת לשייך אותו לתאריך היסטורי , לדעת מי האדם שענד אותו מבחינת מעמדו, לאיזו קבוצת אנשים הוא היה שייך ומה הייתה אמונתו הדתית. למשל, החרפושית של מצרים העתיקה אותה ענדו הפרעונים, כלומר מלכי מצרים השונים. החרפושית הייתה סוג של חיפושית זבל שהייתה חשובה מאוד מההיבט הדתי – אמוני של מצרים. לכן שאדם בוחר תליון איתו הוא מעוניין לבנות יצירה הוא לא בוחר את התליון סתם, אלא יש מסר שהוא מעוניין להעביר בעזרת התליון.

סוגי התליונים

ישנם תליונים רבים והמבחר הוא עצום והם מחולקים לסוגים שונים של חומרים וצורות, כל אחד לפי טעמו ורצונו. התליונים עשויים מחומרים כמו: אבנים טבעיות, עץ, מתכת, זכוכית, צדפה, גולדפילד וכסף ועוד. חוץ מסוגי החומרים השונים, ישנם גם סגנונות שונים של תליונים כמו כלי מטבח, בעלי חיים. יש כמה סוגי תליונים פופולריים שלרוב הם הבולטים ביותר, אך כמובן שאין זה אומר דבר על סוגים אחרים של תליונים. 

סוגי התליונים הקיימים

תליוני ים: כוכבי ים, צדפות, גלשנים, בנות ים, סנפירים, דגים וכדומה.

תליוני רגש: לבבות, ילדים, חיוכים, אימוג'ים שונים, פנים וכדומה.

כלי נגינה: גיטרות, תופים, חצוצרה, תווים וכדומה

מסרים שונים: מגן דוד, עיניים, יין ויאנג, חמסות וכדומה

מגוון התליונים הוא באמת עצום ובלתי נגמר. וכל אחד לוקח את התליון שהכי מייצג אותו ומתאים לו מבחינה אישית. אז לפני שאת או אתה בוחרים תליון כדאי לזכור אילו תחושות אנחנו רוצים להעביר למי שיראה אותו.

טיפ קטן מאיתנו לפעם הבאה שתראו תליון

בפעם הבאה שתגיעו לאירוע, לעבודה או סתם תחצו את הכביש, אם תראו מישהו שעונד תליון, תסתכלו על התליון כי דרך התליון תדעו משהו קטן על האדם שמולכם, על טעמו, חלומותיו או השקפותיו. ואל תתביישו, תשאלו את האדם על התליון אותו הוא עונד, מניסיוננו, לפעמים תקבלו תשובות מפתיעות ומעניינות.

צפו בסקירה המצולמת:

עגלת קניות