חרוזי אור - המגזין

מה הם אומרים הצבעים?

 

לכל פינה שלא נביט בעולם נראה מגוון צבעים, כל צבע משדר מסר שאותו נרצה להראות בעזרת התכשיט.
אז איך בוחרים את הצבע הנכון? כתבנו מדריך מקיף שיעזור לכם לבחור את הצבעים הנכונים לתכשיט שלכם.

העולם שלנו בנוי על רבדים של צבע, כל צבע משדר משהו. בתחום היופי זה ניכר במיוחד. צבעי החלל של החדר, צבעי הריהוט, צבעי הבגדים וכמובן צבעי התכשיט. כעת ננסה להבין מה אומרים הצבעים לפני שמייצרים את התכשיט וכך נדע לעבוד בצורה משמעותית יותר על היצירה אותה נרצה להראות.

ראשית, כדי להבין לעומק את נושא הצבעים נסתכל על הקשת בענן הבנויה על צבעים חמים וצבעים קרים. הסקלה שעליה נעים הצבעים יוצרת רצף שנעים לעין, צבע חם כגון אדום, משתלב עם כתום וצהוב וצבעים קרים כמו הכחול, משתלב עם הסגול והירוק.

פירושם של הצבעים

 

    • אדום: כוח החיים, תשוקה. מי שייכנס לחדר עם צבע אדום או כתום, לרוב יהיה בולט. אצל בעלי חיים הצבע האדום לרוב מסמל אזהרה, אדום הוא צבעו של הדם, נוזל החיים. בגלל שהוא בולט נוטים להשתמש בו לעיתים קרובות כאשר רוצים למשוך את עינינו.
    • כחול: משדר רצינות, אמינות, היגיון. ניתן לראות את הצבע הזה בהרבה משרדים ואפילו באולפני טלוויזיה כדי לשדר לנוכח בחדר או בצופה שהנאמר או המדבר הינם אמינים, בעלי ידע, כריזמטיים, ומעבירים מסרים לוגיים ורציונליים.

    • לבן: בכל אירוע נראה אותו. בעולם המערבי הוא משדר התחלות חדשות, רוחניות. לפיכך שמלת הכלולות בצבע לבן, טקסים רבים כמו טקסי מעבר שונים, נוטים להשתמש בצבעים בהירים שהבולט בהם הוא דווקא הצבע הלבן.

    • שחור: מראה על יציבות, כריזמה, פאסון, נוכחות. אנשים בעלי מעמד חברתי או כלכלי יעדיפו ללבוש חליפה שחורה. הפאסון היציבות תוך שמירה על מסתורין וסקרנות בקרב המתבוננים מעורר עניין.

    • סגול: רוגע, רוחניות, פתיחות, קירבה. אם נשים לב, הצבע הקרוב ביותר לאדמה בקשת בענן הוא הצבע הסגול. בנוסף מלכים ובני אצולה בתקופות הקודמות היו נוהגים לעטות צבע סגול כי היה נחשב בתקופות מסוימות לצבע נדיר המסמל עושר. גם היום ניתן לראות בסדנאות רוחניות כי הצבע הסגול הוא צבע ששולט כדי להעביר באנשים רוגע ויכולת לשתף באופן חופשי ללא פחד.

    • ורוד: רוך, נשיות, אימהיות, צבע של ילדות. נחשב היום לצבע נשי, גם אם בעבר הרחוק יותר זה לא היה כך. חדר של תינוקת תמיד יהיה בצבע ורוד. הורוד משדר רגשות והוא דומיננטי.

    • ירוק: צבע טבעי, מראה על צמיחה, התחדשות, צבע שמרגיע. בירוק יש את אלמנט ההתחדשות, והוא גוון משמעותי מאוד בטבע. מזכיר את צבעי העצים, הדשא.

    • תכלת: צבע של הרקיע, שילוב של לבן וכחול. הוא צבע שאינו מאיים ולרוב מרגיע כמו כל הצבעים הקרים, אך המיוחד בו הוא משדר חופש, יש בו מצד אחד התחדשות וצד שני אמינות. אותם המסרים של הכחול והלבן ביחד אך בצורה יותר מעודנת.

    • צהוב: ערך עצמי גבוה, ביטחון, קלילות, הרבה שמחה. אימוג'י לרוב יהיה בצבע צהוב, שמש מחייכת, וגם הוא כמו הצבעים החמים יהיה בולט יותר מן השאר.

טיפ לשדרוג התכשיט שלכם

לפני שמייצרים את התכשיטים אם נתייחס לצבעים, התכשיטים לפעמים יראו הרבה הרבה יותר טוב. כל מה שצריך בזמן היצירה היא לבדוק את השילוב ולהתאים צבע לצבע וכך התכשיט יהיה מושלם.

עגלת קניות